Alla inlägg under januari 2017

Av Rose-Marie - 2 januari 2017 23:29

Årets första inlägg och jag hade tänkt skriva om de där visionerna jag har och målen som jag skulle vilja uppnå 2017. Men jag stoppade mig själv, funderade lite kring det där med att man alltid strävar efter det perfekta året.
Att man alltid strävar efter att ta nästa steg. Det spelar ingen roll hur bra året innan var utan NU ska det bli ännu bättre!
Och det är absolut inget fel i det, att hela tiden öka ribban ett litet steg. Det är så jag vill göra och det är så jag gör.
Men just innan jag skulle skriva om detta så läste jag igenom mitt nyhetsflöde på facebook, flera bekanta kämpar mot cancer, några kämpar för att få barn, flera kämpar med sitt inre och jag funderade lite på de tillfällena då jag själv kämpat så oerhört mycket med just sådana saker som ger sorg. De tillfällena när det inte har varit speciellt svårt att sätta mål för nästa år, ni vet när man har haft så många motgångar att det bara måste komma medvind.
Vid de tillfällena så krävs det så mycket mer av en för att ta sig uppåt. Dock krävs det inte lika mycket för att man ska sjunka längre ner.
Det stora målet man har då är att få kämpa sig lite lite högre upp ur det enorma hålet.
Man letar ivrigt efter något att hålla sig i för att antingen komma en liten bit uppåt eller för att hålla sig kvar där man är.

Det är alla er jag tänker på just nu för det är ni som är de verkliga kämparna, alla ni som håller er ovanför ytan med den energi ni har kvar.
I det läget så kan ord som "gott nytt år" kännas som ett hån.
Det kan också kännas jävligt när någon som haft ett fantastiskt år funderar på hur man kan göra det nya året ännu bättre.......
Varför inte bara vara nöjd och glad kan man ju tycka.
Jag tror att de flesta av oss någon gång varit där och jag tror att flera känner igen det, fast det är lite tabu att känna de där känslorna.
Jag önskar så att jag visste hur jag skulle kunna dra upp er, önskar att jag kunde dela med mig av min energi.

Det hjälper föga att jag känner mig tacksam för livet och att jag tänker ta vara på det jag har för att jag inte vet hur framtiden ser ut.
Men det är så jag känner......
Jag har mina visioner och jag har mina mål för 2017 men jag vet också att jag kan falla när som helst. Jag vet att saker kan förändras på ett ögonblick och därför är jag tacksam för det jag har här och nu....
Jag stannar gärna upp för att njuta av det.

Presentation


Jag skriver från hjärtat om allt mellan himmel och jord

Fråga mig

30 besvarade frågor

ÄMNEN

Senaste inläggen

Arkiv

Gästbok

Andras bloggar

Länkar

Sök i bloggen

Besöksstatistik

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Januari 2017 >>>

Omröstning

Jag blev osäker på om jag valde rätt bloggforum när jag såg åldrarna här. Jag har iofs inget emot yngre läsare men är nyfiken på åldrarna här. Hur gammal är du?
 13 eller yngre
 Mellan 14-18
 19-22
 23-28
 29-35
 36-45
 46-50
 Äldre än 50

RSS


Skapa flashcards